اغاز تولید انبوه تراشه Exynos 8890 برای استفاده درون گوشی Galaxy S7

شایعات جدید حاکی از ان است که شرکت سامسونگ تولید انبوه تراشه Exynos 8890 خود را اغاز کرده تا بتواند در یکی از نسخه های پرچمدار اینده Galaxy S7 خود استفاده نماید.

خوب این خبر بیشتر نشان این دارد که سامسونگ تصمیم به معرفی زودتر از انتظار پرچمدار بعدی خود را دارد که خیلی دور از انتظار نیست، طبق شایعات گذشته انتظار می رود که در فوریه سال اینده شاهد معرفی دو نسخه از گلکسی اس7 سامسونگ باشیم، یکی از نسخه ها که به تراشه اگزینوس8890 ذکر شده مجهز است و دیگری به تراشه اسنپدراگون820 کوالکام مجهز می باشد.

تا اطلاعاتی که این لحظه در مورد Exynos 8890 در فضای مجازی درز کرده این می باشد که یک تراشه هشت هسته ای 64 بیتی در سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز است که از هسته های سفارشی ARMv8 قدرت می گیرد.

مشابه با Exynos 7420، انتظار می رود که باز هم تراشه اینده سامسونگ بر اساس فرایند 14nm FinFET ساخته شود. البته بخاطر داشته باشید که سامسونگ خواستار استفاده از فرایند ساخت برتر 10 نانومتری تا پایان 2016 می باشد. البته شانس اینکه تراشه اگزینوس8890 بر اساس این فرایند ساخته شود صفر است.

این تراشه در بنچمارک های Geekbench به امتیاز 2,304 در ازمون های تک هسته ای و 8,038 در ازمون های چند هسته ای دست یافته که 1.75 برابر در ازمون چند هسته ای و 1.1 برابر در ازمون تک هسته ای نسبت به تراشه Apple A9 بهتر ظاهر شده است.

منبع : phonearena

موضوعات مرتبط: سخت افزار ، تلفن همراه ، ،


تاريخ : پنج شنبه 21 آبان 1394برچسب:, | 12:0 | نویسنده : احسان |

انتشار نتایج کالبدشکافی اسمارت فون Sony Xperia Z5

نظر شما در مورد سهولت تعمیرپذیری اخرین اسمارت فون معرفی شده سونی، Sony Xperia Z5 چه می باشد؟ طبق روال همیشه این دستگاه توسط گروه iFixit مورد کالبدشکافی قرار گرفته، تا علاوه بر دستیابی به قطعات داخلی، به نحوه چیدمان انها پی ببریم.

در شروع کار خشاب سیم کارت از دستگاه خارج می شود، سپس قاب پشت دستگاه حرارت داده شده تا چسب نگه دارنده ان از حالت چسبندگی اش خارج شود و درنهایت دستگاه با استفاده از تیغه های مخصوص باز می شود.

همچون نسخه گوشی های قبلی این شرکت، اجزای داخلی اسمارت فون سونی بصورت منظم و در قالب خاصی کنار هم چیده شده اند. لوله های مایع خنک کننده دستگاه بسادگی قابل تشخیص هستند. سیستم خنک کننده مایع موجب می شود تا دستگاه سونی قادر به ضبط 10 دقیقه ویدئو 4k بدون هیچ مشکلی در گرمایش باشد.

پنجمین نسل اسمارت فون اکسپریا سونی دارای ارزش 670 دلار است که در رنگ های سفید، طلایی و سبز عرضه می شود.

این دستگاه درون نمایشگر 5.2 اینچی 1080p، تراشه Qualcomm Snapdragon 810 SoC کوالکام با سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی بسته بندی شده است. شامل دو دوربین 23 و 5 مگاپیکسلی در بدنه عقب و جلو می باشد، باتری دارای ظرفیت 2900 میلی امپر ساعت است و پلتفرم اندروید5.1 بر روی ان اجرا می شود.

منبع : phonearena

موضوعات مرتبط: سخت افزار ، تلفن همراه ، ،


تاريخ : پنج شنبه 21 آبان 1394برچسب:, | 11:56 | نویسنده : احسان |

فیلتر جدید برای بهبود عکاسی دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها در نور کم

عملکرد دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها در نور کم احتمالا به زودی دستخوش تقویت قابل توجه‌ای می‌شوند و این عمل به لطف توسعه‌ی یک نوع جدید فیلتر رنگی امکان‌پذیر است. فیلتر جدید که توسط مهندس دانشگاه یوتا ایجاد شده، طبق گزارش‌ها سه برابر نور بیشتر نسبت به فیلترهای معمولی را ارائه می‌دهد که موجب تصاویر روشن‌تر و واضح‌تر با تکثیر رنگ بهتر می‌شود.

اغلب دوربین‌های دیجیتال، به استثنای مواردی مانند Fujifilm X-Trans و Sigma Foveon، از یک فیلتر Bayer برای کمک به کسب اطلاعات نوری استفاده می‌کنند. این فیلترها بر روی سنسور تصویر قرار گرفته و نور را به صورت الگوی موزاییکی قرمز، آبی و سبز در سطح پیکسل فیلتر می‌کنند پیش از آنکه تصویر نهایی با رنگ‌های کامل گرفته شود. با این حال گفته شده این مجموعه‌ی فیلتر رنگی ناکارآمد بوده و موجب جلوگیری از رسیدن 50 تا 70 درصد از نور به سنسور می‌شود.

به این ترتیب، اخیرا پیشرفت‌هایی را در مورادی مانند Micro Color Splitter پاناسونیک می‌بینیم که به این مشکل پرداخته و نور بیشتری را وارد سنسور تصویر می‌کنند. جدیدترین دستاورد از پروفسور مهندسی کامپیوتر، راجش منون از دانشگاه یوتا ارائه شده که یک مجموعه‌ی فیلتر پراشنده‌ی شفاف جدید را ایجاد کرده که سه برابر تور بیشتر را نسبت به جایگزین‌های Bayer ارائه می‌دهد.

این فیلتر شفاف جدید تنها یک میکرون ضخامت دارد (100 برابر نازک‌تر از یک تار موی انسان) و متشکل از ویفر شیشه‌ای به همراه شیارهای میکروسکوپی دقیق در یک طرف است. این محصول نور را به شیوه‌های خاص در حین عبور منحرف کرده و مجموعه‌ای از حداقل 25 کد یا الگوی رنگی جدید را پدید می‌آورد که توسط نرم افزار خوانده می‌شوند. به دلیل آنکه سه برابر نور بیشتر به سنسور می‌رسد و فیلتر اطلاعات رنگی بیشتری را تولید می‌کند، این تکنولوژی منجر به تصاویر روشن‌تر با تکثیر رنگ دقیق‌تر می‌شوند.

درحالیکه این فیلتر می‌تواند در هر نوع دوربین دیجیتال بکار رفته، منون آن را به طور خاص برای دوربین‌های اسمارت‌فون‌ها توسعه داده که در آن عملکرد در نور کم مهم به شمار می‌رود. وی تصور می‌کند اولین محصولات تجاری مجهز به این فیلتر جدید، می‌توانند طی سه سال آینده وارد بازارها شوند. او همچنین فیلتر خود را قابل استفاده در بخش‌های صنعتی مانند ربات‌ها، دوربین‌های امنیتی و پهپادها می‌داند.

مقاله‌ی "تصویربرداری رنگی با حساسیت زیاد از طریق یک فیلتر شفاف و اپتیک‌های محاسباتی" اخیرا در ژورنال Optica منتشر شده است.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، تلفن همراه ، ،


تاريخ : شنبه 9 آبان 1394برچسب:, | 19:0 | نویسنده : احسان |

ارتقای ماوس جادویی و کیبورد وایرلس اپل

اپل چندین سال است که لوازم جانبی کیبورد وایرلس و ماوس جادویی خود را آپدیت نکرده است، اما ظاهرا این کمپانی نسخه‌های ارتقایافته‌ی این لوازم جانبی را در راه دارد.

دستگاه‌های جدید از بلوتوث 4.2 به همراه بلوتوث LE برای بهره‌وری بهتر از انرژی استفاده می‌کنند، همچنین ارتقای بلوتوث آنها به معنای ایمنی بیشتر برای این دستگاه‌های وایرلس می‌باشد.

با این حال بزرگ‌ترین تغییر، در بخش باتری دیده می‌شود. در این دستگاه‌ها به جای استفاده از باتری‌های AA، یک پک قدرت تعبیه شده وجود دارد که قابل شارژ از طریق پورت USB در صورت نیاز می‌باشد.

از آنجایی که iMacهای جدید قرار است از ماه بعدی عرضه شوند، ممکن است این لوازم جانبی نیز در همان زمان ارائه شوند.

منبع : t3.com


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، کامپیوتر ، ،


تاريخ : شنبه 31 مرداد 1394برچسب:, | 23:6 | نویسنده : احسان |

شرکت در همایش‌ها و سخنرانی‌ها گاهی با مشکلاتی همراه است. تصور کنید در یک سخنرانی جای مناسبی برای نشستن پیدا نکرده و به این ترتیب نمی‌توانید به خوبی نکته‌برداری نمایید یا بر اثر کم و زیاد شدن صدا قادر به استفاده از دستگاه‌های ضبط صدا نیز نمی‌باشید. مجموعه‌ی Olympus با رونمایی از ضبط‌کننده‌ی صوتی VP-10، ادعای حل هر دو مشکل اشاره شده را دارد.

علاوه بر وجود الگوریتم حذف نویز در VP10، کاربران همچنین می‌توانند از ویژگی که الیمپوس آن را تکنولوژی ضد خش‌خش (Anti-Rustle) نامیده، بهره ببرند. طبق گزارش‌ها این فیلتر قادر به شناسایی تفاوت میان یک صدا و صداهای آزاردهنده‌ی ناشی از برخورد میکروفون سخنران به لباس می‌باشد و این نوع صداها را به منظور ارایه‌ی ضبط صدای با کیفیت بالا و واضح، از بین می‌برد. همچنین یک تابع تعادل صوتی نیز در این دستگاه تعبیه شده که صدای اسپیکرهای آرام را تقویت کرده و همچنین از سطح صدای اسپیکرهای پرسروصدا می‌کاهد.

این دستگاه در ابعاد 12.7x1.7x1.7 سانتیمتر با وزن 37 گرم طراحی شده و دارای چهار گیگابایت حافظه‌ی داخلی می‌باشد که گفته شده برای ضبط 1620 ساعت صدا کفایت می‌کند. VP-10 همچنین دارای پورت USB اندازه کامل می‌باشد که از آن می‌توان برای شارژ باتری‌های Ni-MH سایز AAA این دستگاه علاوه بر تبادل اطلاعات نیز استفاده کرد.

الیمپوس به تعبیه‌ی چهار حالت ضبط صدا جهت تطابق با محیط در این دستگاه اقدام کرده است. برای مثال، حالت جیبی برای شرایطی طراحی شده که این دستگاه کوچک و قلم شکل در جیب قرار دارد.

این دستگاه قادر به ضبط صداها در فرمت‌های PCM، WMA یا MP3 است و میکروفون‌های استریوی همه‌راستایی آن دارای محدوده‌ی فرکانس میان 50 هرتز تا 17 کیلوهرتز می‌باشد. برای نظارت یا پخش خصوصی، یک جک هدفون نیز در بالای دستگاه قرار دارد و برای پخش عمومی‌تر این دستگاه به یک اسپیکر دینامیک 90mW مجهز شده است.

Olympus VP-10 در اواخر ماه بعد با قیمت 99.99 دلار عرضه خواهد شد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، ،


تاريخ : دو شنبه 8 تير 1394برچسب:, | 23:20 | نویسنده : احسان |

قیمت 239.44 دلاری کارت حافظه 200GB SanDisk microSD از طریق فروشگاه امازون

ایا کارت 200GB SanDisk microSD شرکت SanDisk را بخاطر دارید که اوایل ماه مارس معرفی شده بود؟ حال این کارت برای خرید دردسترس می باشد. خبر خوب اینکه نسبت به چیزی که انتظار داشته ایم خیلی ارزان تر است.

اما یک خبر بد، اینکه همچنان کارت حافظه ارزانی بحساب نمی اید. امازون این کارت را به ارزش 239.44 دلار خواهد فروخت. اما دو نکته را درنظر بگیرید، اول اینکه شما با خرید این کارت حافظه، به بالاترین ظرفیت حافظه جهان دست خواهید یافت. دوم اینکه قیمت خرده فروشی این کارت نیز به مقدار بالای 399 دلار است.

200GB SanDisk microSD

بنابراین اگر به کارت های microSD برای ذخیره تمامی داده های خود نیاز دارید، مطمینا محصول سان‌دیسک اپشن مناسبی می باشد.

این کارت دارای سرعت انتقال اطلاعات 90MB/s است و طبق انتظار شما شامل یک اداپتور SD می باشد. همچنین این کارت مقاوم در برابر اب، حرارت، شوک، اشعه ایکس، مغناطیس ساخته شده است.

امازون گفته است که قادر به ذخیره 20 ساعت فیلم Full HD بر روی این کارت خواهید بود و حتی می توانید در هر دقیقه 1200 تصویر را به درون کارت منتقل نمایید.

منبع : gsmarena


موضوعات مرتبط: الکترونیک ، سخت افزار ، ،


تاريخ : دو شنبه 8 تير 1394برچسب:, | 23:17 | نویسنده : احسان |

ماوس جدید Razer Mamba با سیستم لیزر دقیق‌تر و سیستم روشنایی رنگارنگ

 

کمپانی Razer از محصول جدیدی در قالب ماوس بازی ارتقایافته‌ی Mamba رونمایی کرده است. این ماوس در دو نسخه‌ی استاندارد و تورنمنت عرضه می‌شود که هر دو با ردیابی لیزری دقیق همراه می‌باشند. این محصولات می‌توانند بسیاری از نیازهای کاربران را برآورده سازند، اما دارای قیمت ارزانی نمی‌باشند.

Mamba جدید دارای یک سنسور لیزر 5G به همراه رزولوشن 16000DPI است و برای چندین نمایشگر و مانیتورهای با رزولوشن بالا بهینه‌سازی شده است. این سنسور قادر به ردیابی دقیق به کوچکی 1DPI است. اغلب ماوس‌های بازی می‌توانند این عمل را در 50DPI انجام دهند. Mamba همچنین دارای فاصله‌ی بلند شدن قابل پیکربندی به کوچکی 0.1 میلی‌متر است.

به عنوان بخشی از خط تولید Razer Chroma، این ماوس هم دارای سیستم روشنایی قابل تنظیم است. دو نوار LED در پایین ماوس واقع شده که می‌توانند با 16.8 میلیون رنگ مختلف بتابند.

کمپانی سازنده همچنین ویژگی دیگری با نام Click Force را در Mamba قرار داده است. با این ویژگی‌ می‌توانید نیروی تحریک مورد نیاز برای کلیدهای چپ و راست ماوس را تنظیم نمایید. به طور کلی، نه کلید بر روی ماوس Mamba وجود دارند.

نسخه‌ی استاندارد Mamba، یک ماوس وایرلس با 20 ساعت عمر باتری بازی و یک پایه‌ی شارژ کوچک است. این نسخه با قیمت 149.99 دلار به فروش می‌رسد. نسخه‌ی تورنمنت با قیمت ارزان‌تر 89.99 دلار عرضه می‌شود. هر دو ماوس فوق از سه ‌ماهه‌ی سوم سال جاری، یعنی طی چند ماه آینده، در دسترس قرار خواهند داشت.

منبع : geek


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، ،


تاريخ : شنبه 30 خرداد 1394برچسب:, | 19:23 | نویسنده : احسان |

دستگاهی جدید برای بخش ضبط صدا طراحی شده که دارای همان قابلیت‌های دوربین‌های GoPro در بخش ضبط ویدیو است. Instamic، یک ضبط کننده‌ی صدای با کیفیت بالا، کامل و کوچک است و برای موسیقیدانان، فیلم‌سازان، خبرنگاران و سایر افراد نیازمند به یک ابزار ساده و موثر جهت ضبط صدا، طراحی شده است.

دو نسخه از Instamic طراحی شده است: نسخه‌های Go و Pro. هر دو نسخه حالت‌های ضبط mono و dual را ارایه می‌دهند، و همچنین نسخه‌ی Pro مجهز به حالت ضبط stereo نیز است. Pro همچنین تا عمق 1.5 متری برای مدت زمان حداقل سه ساعت، ضدآب بوده، درحالیکه نسخه‌ی Go در برابر ترشحات و قطرات آب مقاومت دارد. به جز این تقاوت، این دو مدل بسیار شبیه به هم می‌باشند.

هر دو قادر به پردازش سیگنال دیجیتال با انرژی کم با میزان نمونه‌ی 48 کیلوهرتز و بیت‌ریت 24 بیت، هستند. میکروفون‌های آنها می‌تواند فرکانس‌های میان 50 و 18000 هرتز را با نسبت سیگنال به نویز 67 دسی‌بل و ماکزیمم فشار صدای 120 دسی‌بل ضبط نماید.

این دستگاه دارای دو گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای ضبط و ذخیره‌ی چهار ساعت صدا می‌باشد. شارژ دستگاه از طریق USB به مدت دو ساعت صورت می‌گیرد. از اتصال یو‌اس‌بی همچنین می‌توان برای انتقال فایل‌ها به کامپیوتر نیز استفاده کرد.

کاربران می‌توانند عملیات ضبط صدا را با فشردن یک کلید بر روی دستگاه یا از طریق یک اپلیکیشن موبایل انجام دهند. با این برنامه، کاربران همچنین قادر به نظارت و تنظیم سطح سیگنال ورودی و تغییر تنظیمات Instamic هستند. Instamic به برنامه‌ی همراه از طریق بلوتوث 4.0 متصل می‌شود که به آن محدوده وایرلس حدود 10 متری از دستگاه هوشمند بخشیده است.

Instamic با ابعاد 38x25.4x12.7 میلی‌متر بسیار کوچک بوده و قابل اتصال به هر شی‌ای می‌باشد. انتظار می‌رود عرضه‌ی این محصول در سه‌ ماهه‌ی اول سال 2016 صورت گیرد.

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، ،


تاريخ : شنبه 30 خرداد 1394برچسب:, | 19:21 | نویسنده : احسان |

توسعه‌ی الگوریتم‌های هوشمندانه برای تطبیق ربات‌ها با انواع آسیب‌ها

آیا تا به حال در مورد ربات‌هایی که توانایی ترمیم سریع خود را داشته باشند یا بتوانند در کمترین زمان ممکن با آسیب خود کنار بیایند، فکر کرده‌اید؟ این پروژه‌ی جالب اکنون زیر نظر پژوهشگران رباتیک در حال انجام است. در این پروژه، ربات‌ها قابلیت شناسایی آسیب دیدن را دریافت کرده و تست‌هایی به منظور بهبود و ترمیم آسیب‌دیدگی خود اجرا می‌کنند و پس از ترمیم یا تطابق درست مانند یک ربات سالم به عملیات خود ادامه خواهند داد.

تنظیم حرکات این نوع ربات‌ها به عهده‌ی نوعی الگوریتم هوشمند جدید است که به بررسی راه‌حل‌های مختلف و انتخاب بهترین‌شان در کمتر از یک دقیقه می‌پردازد. این پروژه تحت نظر Jean-Baptiste Mouret در دانشگاه UPMC فرانسه در حال اجرا است. ایده‌ی آن ساخت ربات‌های کمتر شکننده‌ای است که همانند یک حیوان آسیب دیده عمل می‌کنند، به این طریق که بهترین راه‌حل ادامه‌ی فعالیت خود را پیدا خواهند کرد.

موفقیت این پروژه و ابداع ربات‌هایی با توانایی تطبیق و ترمیم آسیب‌ها کاربردهای زیادی خواهد داشت. برای مثال، می‌توان چنین ربات‌هایی را به منظور بازدید از سایر سیارات یا سیارک‌ها فرستاد و اگر عملیات فرود چندان خوب صورت نگیرد، وجود قابلیت تطبیق با آسیب می‌تواند در ادامه‌ی ماموریت بسیار مهم باشد. از نمونه‌های کاربرد این نوع ربات‌ها بر روی سیاره زمین نیز می‌توان به ربات‌های پزشکی، ربات‌های ساخت‌وساز و ربات‌های جستجوگر اعماق اقیانوس‌ها اشاره کرد.

 

منبع : geek


موضوعات مرتبط: رباتیک ، سخت افزار ، ،


تاريخ : یک شنبه 17 خرداد 1394برچسب:, | 21:44 | نویسنده : احسان |

پرینتر های لیزری Samsung: چاپ بی سیم محتویات درون اسمارت فون ها

داشتن یک اسمارت فون در جیب مانند حمل یک دفترکار همراه است که با صرفه جویی در زمان و انرژی، می توانید همه چیزهایی که در یک دستگاه کوچک جیبی نیاز دارید، به همراه داشته باشید. با این حال، در جایی که درگیر مسئله چاپ می شوید، این موضوع می تواند سخت و آزاردهنده باشد که وقتی نیاز به تصاویر، اسناد و ایمیل های کاغذی دارید، قادر نیستید از یک پرینتر برای چاپ محتوای گوشی خود استفاده کنید. اما در حال حاضر، سامسونگ سری جدید پرینترهای لیزری رنگی بی سیم را معرفی کرده که دارای مشخصه تکنولوژی NFC می باشند و به کاربران اسمارت فون ها، امکان چاپ اسناد مورد نیازشان را تنها با ضربه زدن به پرینترهای سری Xpress C410W می دهد.

سامسونگ تاکنون پرینترهای لیزری رنگی مجهز به Wi-Fi را تولید کرده است، اما این شرکت، سه پرینتر جدید Xpress را به عنوان اولین پرینترهای صنعتی با قابلیت NFC معرفی می کند. پس از عرضه ی اپلیکیشن چاپ موبایل سامسونگ، کاربران فقط با یک ضربه کوچک بر اپلیکیشن پرینتر اسمارت فون خود، می توانند برای ارسال بی سیم تصاویر، اسناد، ایمیل ها یا محتویات مرورگر خود به صف چاپ پرینتر اقدام نمایند.

هر سه پرینتر قادر به چاپ 18 صفحه سیاه و سفید در یک دقیقه، یا چهار صفحه رنگی در همین مدت زمان می باشند. اگر تلفن شما دارای قابلیت NFC نمی باشد، یا اپلیکشن مربوطه بر روی آن اجرا نمی گردد، پرینترهای سری Xpress از قابلیت Cloud Print گوگل برای چاپ بر روی وب نیز پشتیبانی می کنند. همچنین سامسونگ وعده ی یک راه اندازی سه مرحله ای کامپیوترهای ویندوز/مک/لینوکس را داده است که نیازی به اتصال USB فیزیکی بین دو دستگاه ندارد.

پرینتر لیزری رنگی رومیزی C410W دارای مشخصه پردازنده 300 مگاهرتز و حافظه 32 مگابایتی می باشد و دقت چاپ را تا 2,400x600 نقطه در هر اینچ (dpi) ارائه می دهد. سرعت چاپ آن تا 150 برگه در هر دقیقه می باشد و جعبه خروجی قبل اینکه نیاز باشد تا کاربر فضای کمی را برای چاپ بیشتر، آزاد نماید، می تواند 50 برگه را به صورت یکجا نگه دارد.

دو مدل دیگر، هر دو پرینترهای لیزری رنگی چند منظوره هستند. علاوه بر چاپ، C460W می تواند عمل کپی و اسکن اسناد را نیز انجام دهد. اسنکر TWAIN/WIA دارای رزولیشن نوری تا 600x600 نقطه در هر اینچ می باشد که می تواند با اندکی تسهیل دیجیتالی، تا اندازه ی 4,800x4,800 نقطه در هر اینچ افزایش یابد. این مدل دارای دو پردازنده است که یکی با سرعت 533 مگاهرتز به عنوان اصلی و دیگری با سرعت 150 مگاهرتز، همراه با حافظه داخلی 128 مگابایتی می باشند.

چاپگر لیزر رنگی چند منظوره C460FW نیز دارای مشخصات مشابه با C460W می باشد، اما قابلیت فکس هم به آن افزوده شده است. این چاپگر قادر به ارسال فکس های سیاه و سفید با رزولیشن 300x300 dpi از طریق مودم خود، با سرعت انتقال تا 33.6 کیلوبیت بر ثانیه می باشد، اما همچنین قادر به ارسال فکس های رنگی در رزولیشن 200x200 dpi می باشد.

پرینترهای سری Xpress C410W برای عرضه در ماه ژوئن و در کره جنوبی اختصاص داده شده اند، اما هنوز اطلاعاتی از قیمت و زمان عرضه آن در آمریکا یا دیگر نقاط جهان در دسترس نمی باشد.

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، ،


تاريخ : چهار شنبه 6 خرداد 1394برچسب:, | 20:39 | نویسنده : احسان |

نمایشگر جوهر الکتریکی PaPiRus برای Raspberry Pi

کمپانی بریتانیایی Pi Supply، به ایجاد یک ماژول نمایشگر جوهر الکتریکی کم مصرف و کم هزینه برای بورد کامپیوتری Raspberry Pi اقدام نمود. این نمایشگر با نام PaPiRus در سه اندازه‌ی مختلف (1.44، 2.0 و 2.7 اینچ) طراحی شده و درست مانند تمامی دستگاه‌های کاغذ الکترونیکی در نور خورشید قابل خواندن می‌باشد و می‌تواند برای یک مدت زمان طولانی بدون نیاز به انرژی، روشن باشد.

PaPiRus قابل سازگاری با مدل جدیدا منتشر شده‌ی Raspberry Pi 2 Model B و همچنین مدل‌های گذشته‌ی +A و +B است. این واحد با 32 گیگابایت حافظه‌ی فلاش ارائه شده است و همچنین دارای یک سنسور دما و کانکتور ورودی/خروجی عمومی (GPIO) و چهار سوئیچ اختیاری در بالای بورد، است. نمایشگر 1.44 اینچی با روزلوشن 128x96، نمایشگر 2.0 اینچی با 200x96 و 2.7 اینچی با 264x176 پیکسل ارائه می‌شوند.

PaPiRus همکاری میان Pi Supply و کمپانی کاغذ الکتریکی Pervasive Displays است. این واحد دارای پایه‌ی کد فعلی اپن‌سورس RePaper به همراه مجموعه‌ای از کدهای نمونه و دیاگرام‌های سیم‌کشی مربوط به Raspberry Pi است.

در صورت اجرای برنامه‌های کمپانی سازنده، می‌توان شاهد عرضه‌ی PaPiRus به بازار از ماه جولای بود.

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، ،


تاريخ : شنبه 2 خرداد 1394برچسب:, | 20:5 | نویسنده : احسان |

تولید پنل تلویزیون‌های OLED TV با قابلیت اتصال مغناطیسی به دیوارها از سوی LG Display

پنل‌های LCD موجب باریک‌تر و سبک‌تر ساخته شدن تلویزیون‌ها به اندازه‌ای که قابل اتصال بر روی دیوار درست مانند یک تابلو باشند، شده‌اند. اما مجموعه‌ی LG Display گامی فراتر برداشته و اخیرا از یک پنل OLED پرده‌برداری کرده که درست مانند یک کاغذدیواری و به صورت مغناطیسی قابل نصب بر روی دیوار است.

LG Display از این صفحه‌ی تلویزیون 55 اینچی OLED خود در نمایشگاه رسانه‌های سئول رونمایی کرد. درمقایسه با پرچم‌دار فعلی 55 اینچی OLED TV این کمپانی که 4.3 میلی‌متر ضخامت دارد، پنل جدید تنها دارای ضخامت 0.97 میلی‌متر و وزن 1.9 کیلوگرم است. این دستگاه همچنین انعطاف‌پذیر می‌باشد.

رقبایی مانند سامسونگ و سونی، ظاهرا از رقابت در بخش OLED بسیار عقب مانده‌اند و امید خود را به نسل بعدی تکنولوژی LCD یعنی quantum dot، بسته‌اند. اما یئو سانگ، مدیر بخش OLED مجموعه‌ی LG Display، وعده‌ی ارتقای تولید OLED را در اواخر این سال داده تا نیازهای مصرف‌کنندگان تامین شود. اگرچه LG Display یک کمپانی مستقل و تامین‌کننده‌ی پنل‌های شرکت‌های مختلفی مانند دل، ایسوس و اپل می‌باشد، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده‌ی آن LG Electronics است.

اوایل این سال، LG Display به انتشار پنل‌های OLED در ابعاد 55، 65 و 77 اینچ اقدام نمود، اکنون این کمپانی خواهان دستیابی به جایگاهی بالاتر است به طوریکه یئو وعده‌ی ارائه‌ی پنل‌های 99 اینچی را تا پایان سال داده است. اما وی همچنین اعلام کرده که این کمپانی دست از تولید نمایشگرهای اندازه کوچک و متوسط برنمی‌دارد و طرح‌هایی برای ادامه‌ی ارتقای تکنولوژی OLED پلاستیکی برای استفاده در نمایشگرهای انعطاف‌پذیر و شفاف مخصوص دستگاه‌های پوشیدنی و داشبوردهای خودروها دارد.

هنوز خبری مبنی بر زمان انتشار صفحه‌ی تلویزیون‌های OLED دیواری برای مصرف‌کنندگان اعلام نشده است، اما حتی ایده‌ی ساخت تلویزیون که به صورت مغناطیسی قابل اتصال به دیوار باشد، بسیار جذاب است.

 

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، ،


تاريخ : شنبه 2 خرداد 1394برچسب:, | 20:2 | نویسنده : احسان |

مینی‌کامپیوتر Endless PC برای بازار کشورهای در حال توسعه

Endless یک طرح مینی‌کامپیوتر به شمار می‌رود که بر ایده‌ی تبدیل تلویزیون کاربران به یک کامپیوتر کاملا عملکردی استوار است. این طرح دارای یک سیستم عامل اختصاصی بوده و با کتابخانه‌ای از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی که قابل اجرا در هر دو حالت آنلاین و آفلاین هستند، ارائه خواهد شد.

این کامپیوتر کوچک و رنگی بر اساس یک پردازنده‌ی دوهسته‌ای و کم تکنولوژی Intel Celeron به همراه دو گیگابایت رم اجرا می‌شود. از آنجایی که این کامپیوتر برای کشورهای درحال توسعه طراحی شده، قابلیت‌های آفلاین را در اولویت قرار داده است و بیش از صد اپلیکیشن برای آن آماده شده است. سیستم‌عامل اختصاصی این دستگاه که از سوی کمپانی سازنده Endless OS نامیده می‌شود، نیاز به آموزش خاصی برای استفاده ندارد. این سیستم‌عامل درست مانند سیستم‌عامل‌های اسمارت‌فون‌ها می‌باشد.

این سیستم از طریق پورت‌های HDMI یا VGA قابل اتصال به نمایشگرها می‌باشد و در سه نوع ارائه می‌شود. دستگاه قابل پیکربندی در 32 گیگابایت حافظه‌ی فلاش یا 500 گیگابایت HDD است. نوع 500 گیگابایتی ارائه‌ دهنده‌ی اتصالات وای-فای و بلوتوث و اسپیکر به عنوان ویژگی‌های استاندارد می‌باشد، اما در مدل با ظرفیت کمتر این ویژگی‌ها به صورت اختیاری عرضه می‌شوند. تمامی پیکربندی‌ها دارای یک پورت USB 3.0، دو پورت USB 2.0، Gigabit LAN و جک صوتی 3.5mm هستند.

کمپانی سازنده با استفاده از بودجه‌ی کسب شده برای ساخت این دستگاه در کمیپن‌های حمایتی، قصد ارائه‌ی اولین دستگاه‌ها را به اولین بازارها در مکزیک و گواتمالا دارد، قبل از آنکه محصول خود را به اغلب بخش‌های امریکای لاتین عرضه کند.

 

منبع : gizmag


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، کامپیوتر ، ،


تاريخ : شنبه 2 خرداد 1394برچسب:کامپیوتر, | 20:0 | نویسنده : احسان |

طرح مفهومی ایفون iPhone 7 اپل

بتازگی تصاویر رنده شده ای از مدل بعدی دستگاه ایفون اپل احتمالا تحت عنوان iPhone 7 توسط وبسایت ComputerBild.de منتشر شده است. بنظر نسل جدید ایفون های اپل برای شهریور ماه معرفی می شوند، گرچه زمان زیادی به این تاریخ مانده، اما حدس و گمان ها در مورد ایفون بعدی اغاز شده است.

 

    

طراح این تصاویر، Martin Hajek انتظار دارد که ایفون اینده به نمایشگر بزرگتری مجهز شود، البته با این شرط که حاشیه اطراف ان به شدت کاهش یابد، بعلاوه دکمه هوم را دوباره طراحی نموده و ان را به عنوان بخشی از نمایشگر تبدیل کرده است.

   

 

 

   

بتازگی اپل پتنتی را ثبت کرده که تکنولوژی بکار رفته در ان اجازه می دهد تا لایه حساس به لمسی در زیر نمایشگر یکپارچه شود، احتمالا طراح این تصاویر طبق این پتنت تخیلات خود را ساخته است.

 

بعلاوه در حاشیه بخش بالای پانل جلو شاهد دوربین و سنسور مجاورت هستیم. طراحی پشت جالب بنظر می ایند، چنانکه لوگوی درخشان شرکت به چشم می خورد، که تصور طراح این است که کاربر از بخش تنظیمات قادر به غیرفعال کردن این مشخصه می باشد.

 

همچنین دوربین دستگاه از لنز دوگانه استفاده می کند، این موضوع بر پایه خبرهای قبلی در مورد خرید شرکت Linx توسط اپل در این تصاویر قرار گرفته است.

 

 

منبع : phonearena


موضوعات مرتبط: سخت افزار ، تلفن همراه ، ،


تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 11:27 | نویسنده : احسان |

 Kinect برای ایکس باکس ۳۶۰ به طور کلی پروژه ناتال(Project Natal) نام داشته،نام وسیله ایست که منجر به استفاده از بازی‌های رایانه‌ای بدون استفاده از هیچگونه کنترل گری می‌شود.

تنها استفاده Kinect در مورد بازی‌های رایانه‌ای نبوده بلکه می‌توان از آن در تمامی موارد سرگرمی همانند تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی نیز استفاده نمود.

این وسیله توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده‌ است و بر روی دستگاه بازی ایکس باکس ۳۶۰ قابل استفاده‌ است. 

 

 

مرجع این وسیله بر پایه یک دوربین با دو عدد لنز و یک درگاه مادون قرمز است که درگاه مادون قرمز و یکی از دوربین‌ها برای تشخیص عمق تصاویر است و دوربین دیگر هم که یک دوربین رنگی (RGB) است برای تشخیص تصاویر می‌باشد.  

این دوربین به کاربران ایکس باکس ۳۶۰ اجازه می‌دهد تا بدون لمس کردن هیچ کنترل گری بتوانند تمامی اجزای موجود بر صفحه را به کنترل خود در بیاورند.  

 

 این دوربین حتی توانا به درک و تشخیص صداهای کاربر خود نیز می‌باشد و با تشخیص آنها قادر به انجام فرمان آمده از سوی کاربر است. پک کامل این دستگاه شامل یک دستگاه «ایکس باکس ۳۶۰ باریک» با حافظهٔ ۲۵۰ گیگابایت به همراه بازی «ماجراجویی‌های Kinect » و یک دستگاه دوربین Kinect است.


موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، ،


تاريخ : چهار شنبه 23 ارديبهشت 1394برچسب:, | 1:43 | نویسنده : امین |

آپلود عکس

اما مشکل داغ شدن لپ‌تاپ‌ها چیزی غیر از باتری های خراب بود. منفجر شدن برخی لپ‌تاپ‌ها، سوختن پای افراد و حتی خراب شدن هارد دیسک ها به علت گرمای بیش از حد، از مشکلاتی بود که همچنان وجود داشت.

 

اما اگر ایراد از باتری ها نیست، چه عاملی لپ‌تاپ‌ها را تا این حد داغ می کند؟

حتما متوجه گرم شدن همه دستگاه های الکترونیکی شده‌اید، برای مثال بعد از تماشای یک فیلم می توانید دمای دستگاه پخش دی وی دی خود را حس کنید. همه دستگاه های الکترونیکی در حین کار گرما تولید می کنند و لپ‌تاپ‌ شما هم از این قاعده مستثنی نیست.

می خواهیم بدانیم چرا لپ‌تاپ‌ها تا این حد داغ می شوند و چه راهکارهایی برای حل این مشکل وجود دارد. دو علت اصلی برای داغ شدن لپ‌تاپ‌ها در مقایسه‌ با کامپیوترهای خانگی وجود دارد. اول اینکه لپ‌تاپ کوچکتر است و به تبع قطعاتش هم به هم نزدیکتر. در نتیجه فضای کافی برای عبور حرارت وجود ندارد. علت دوم قدرت پردازشگر(CPU) است، سیستم عامل ها برای اجرا به قدرت زیادی از پردازشگر نیاز دارند که این خود باعث تولید گرما می شود. البته سازندگان نیز این موضوع را می‌دانند و برای همین از راه های مختلفی استفاده کرده‌اند؛ مانند فن‌ها، صفحه‌های آلومینیوم برای انتقال حرارت و شیارهایی که برای عبور هوا طراحی شده‌اند. اما گاهی همه اینها هم کافی نیست. درست کار نکردن فن یا ایرادهایی از این دست می‌تواند لپ‌تاپ‌ را داغ کند. در ادامه به برخی راهکارها برای رفع این مشکل می‌پردازیم.


موضوعات مرتبط: سخت افزار ، کامپیوتر ، ،


ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:خنک کردن لب تاپ, | 23:37 | نویسنده : امین |

امروزه موس يكي از ضرورترين ابزار هاي ورودي براي كامپيوترهاي مدرن است اما خيلي سال قبل كامپيوترها نه موسي داشتند و نه يك رابط كاربري گرافيكي (gui) ‏, جالب است بدانيد داده ها تنها توسط فرمان ها و دستورات نوشتاري به وسيله ي كيبورد وارد مي شدند .

 

مختصري بر تاريخچه ي موس
 
موس در سال 1964 توسط داگلاس انجلبرت (Douglas Engelbart) كه شامل بدنه ي چوبي و برد مدار و دو چرخ فلزي كه در تماس با سطح بود اختراع شد .
هشت سال بعد (1972) بيل (Bill english) طراحي موس ها را تا حد موس هاي توپي كه همه ي ما آن ها را مي شناسيم گسترش داد . توپ چرخان جايگزين چرخ هاي دو بعدي شد كه براي حركت اشاره گر در جهات مختلف كنترل مناسب تري داشت .
 

first moused

 

توپ در بالاي خود با دو غلطك در تماس بود كه اين غلطك ها با تشخيص مقدار و جهت و سرعت حركت آن را به پالس هاي الكتريكي تبديل مي كردند كه به عنوان ورودي به سيستم ارسال مي شد .درآن زمان بيل در زيراكس پارك (مركز تحقيقات پالوآلتو ) بر روي گسترش كامپيوتر هاي مدرن كار مي كرد و موس  بخشي از توسعه ي آن ها براي نخستين ميني كامپيوتر هايي شد كه رابط كاربري گرافيكي ارائه مي دادند .

 

alto mouse

 

هست سال بعد از آن مي توانست واقعه ي ديگري رخ دهد , ‌ بله دقيقا در سال 1980 موس هاي نوري گسترش پيدا كردند .
با وجود گران تمام شدن موس هاي نوري , حذف شدن توپي كه همواره كثيف شدن آن با گرد و غبار اطراف دسكتپ باعث كندي كار او مي شد خوشايند بود .
اما با بهينه تر شدن موس هاي نوري و افزايش قدرت پردازش ميكروكنترلر ها موس هاي نوري مقرون به صرفه تر شده و در حوالي سال 1998 به كلي جايگزين بال موس ها شدند .اما ما امروزه با انواع مختلف موس و تاچ پد ها روبرو مي شويم و هنوز هم منتظر مدل هاي بعدي اين تكنولوژي هستيم .

 

 

موضوعات مرتبط: سخت افزار ، کامپیوتر ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:سخت افزار, | 15:28 | نویسنده : احسان |

این کامپیوتر در ابتدا به نظر یک دستگاه بسیار ساده است اما تمامی امکانات یک کامپیوتر کامل را در اختیار دارد و می تواند در هر نقطه ای که یک سطح شیشه ای وجود داشته باشد کار کند. کامپیوترهای شخصی این روزها بیشتر به لپ تاپ های مختلف تبدیل شده اند و هر کسی دستگاه مخصوص به خودش را دارد اما این دستگاه ها در آینده چه شکلی خواهند بود؟ به تازگی طرحی از یک مهندس کامپیوتر به نام “جیکوب زاهور” ارائه شده است که به نظر می تواند طرحی از کامپیوترهای آینده ای باشد که در هر خانه ای از آن ها استفاده می شود.

 

نسل آینده کامپیوترهای شخصی + تصاویر
 

این کامپیوتر در ابتدا به نظر یک دستگاه بسیار ساده است اما تمامی امکانات یک کامپیوتر کامل را در اختیار دارد و می تواند در هر نقطه ای که یک سطح شیشه ای وجود داشته باشد کار کند.برای استفاده از این دستگاه تنها کافی است آن را روشن کنید و روی یک میز قرار دهید سپس تصویر روی شیشه افتاده و با استفاده از حسگرهایی که روی این تصویر قرار دارد می توانید کارتان را انجام دهید.

 

 

این دستگاه همچنین اندازه بسیار کوچکی دارد و باعث می شود تا قابلیت حمل کردن آن بسیار ساده باشد و از همین رو می تواند ای لپ تاپ های امروزی را نیز بگیرد.این مهندس تا به حال طرح های بسیاری برای کامپیوترهای مختلف ارائه کرده است ولی این طرح می تواند در آینده جای پیشرفت بسیاری داشته باشد چراکه هم اندازه کوچکی و هم کارایی بالایی دارد.

 

 

موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، سخت افزار ، کامپیوتر ، ،


تاريخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394برچسب:سخت افزار, | 15:8 | نویسنده : احسان |

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز